måndag 6 september 2010

Förtidsröstning och blodprovstagning...

Så olika dagarna kan gå. Idag var jag till vårdcentralen för blodprovstagning på grund av min struma och i veckan ska jag träffa läkaren för att höra hur jag mår. När jag ändå passerade biblioteket passade jag på att förtidsrösta så nu är det gjort. Man vet ju inte hur man mår på valdagen. Ja jag röstade på Vänsterpartiet för minkarnas skull.

Vad jag reagerade emot igår när Lars Ohly frågades ut - var om pappaledighet och amning. Jag gillar att pappor ska vara hemma och anser att det är familjen själv som ska bedöma vilken av föräldrarna som ska ha det ansvaret att vara hemma hos barnet. Jag är för amning och anser inte att flaskuppfödning är bättre än att för en bäbis få ligga vid bröstet när det ammas. Jag har själv tvingats ge flaska ibland men försökt att amma så långt det bara kunde gå. Med lite humor kan man ju påminna karlarna att de själva är lite bröstfixerade när de gosar med kvinnan sin..hahaa..fast en del karlar tar visserligen hellre till flaskan..(torr humor igen). Jag tror nog att en bäbis föredrar sin mammas naturliga matning före en hård flaska - så är det bara fast nöden har ingen lag om mamman absolut inte kan ta sig den stunden att amma..olika falla ödets lotter!

Och bäbisarna har ju hitintills tydligen blivit matade med nappflaskor som innehåller kemikalien Bisfinol A, som påverkar hormon som påverkar inlärningsförmågan åtminstone på möss. Jag känner ångest när jag tänker på vad mina barn har fått i sig i godan tro att man gett dem föda. Tragiskt att farliga kemikalier får användas och absolut till de svagaste - bäbisarna.

Ett "öde" ska jag berätta om snart som inte har med nappflaskor att göra - både dråplighet och "tycka-synd-om"-inslag finns med och "så-här-får-det-inte-gå-till"...absolut inte säger jag..se vad jag berättar om..snart....

Inga kommentarer: