fredag 29 juni 2012

Vad gör man inte för sina barnbarn?





Igår köpte jag en fotboll till Jelena och idag fick jag stå mitt kast - ja i mål alltså! Vi spelade fotboll vid planen här i Varberga bredvid skogen nära mig. Jelena hade energi till tusen och sprang fram och tillbaka på cykelbanan medan jag pustade på. Väl framme blev jag målvakt och sköt faktiskt en riktig höjdare - se foto. Bollen är dessvärre ur bild. Höften fick vad den tål! Jelena sköt flera gånger tills jag var så slut att jag fick sätta mig ett tag och vila men då fortsatte hon utan uppehåll och jag fotade och filmade henne under min paus. Väl hemma så tog Jelena ett kort på mig och då slog mig tanken att vid luciatiden 2011 hade jag ingen puls och låg på hjärtiva och nu strax efter midsommar så har jag både annan ansiktsfärg och puls efter denna matchen med fotbollstjejen Jelena. Oj vad roligt vi hade!

Inga kommentarer: