lördag 16 juni 2012

Livets "berg- och dalbana"...



Igår var det en sådan dag när känslor går upp och ner. Begravningsdag för min kära svägerskas far - han som jag beundrade så när jag fick kännedom om hans engagemang under många år ute på Göteborgsudden och som min svägerska Ingrid skrivit om alldeles nyligen. Hade ingen möjlighet att närvara vid akten i Karlstad men tände ett ljus till hans minne. Jag hade heller ingen möjlighet att närvara i Kumla hos mitt yngsta barnbarns skolavslutning inför sommarlovet. Var febrig under natten och hade en svår tandvärk eller sviter efter en provisorisk rotfyllning så det var inte möjligt för mig att åka någonstans. Under dagen och med Alvedon så lugnade värken sig såpass att när Marie dök upp vid 18-tiden för att hämta mig hem till dem för att fira barnbarnens skolavslutning och min födelsedag så följde jag med och upplevde en mycket trevlig kväll med väldans god smörgåstårta som John gjort enkom för mig och Malin, som heller inte äter kött (lakto-ovo-vegetarisk).  Jag fick också en jättefin brödrost som jag redan använt vid frukosten idag. Märkligt hur ödet svänger hit och dit med ens känslor..ja sånt är livet!

Inga kommentarer: