söndag 1 april 2012

Earth hour..


Igår var det Earth hour och jag släckte alla lampor och tände levande ljus och efter cirka en halvtimme så kom Jelena med en kompis och de skulle sova över tills idag. Lite snopna blev de när det var så mörkt men tyckte det var kul ändå och efter ett tag så började de tända lampor och starta videon och se en gammal tecknad film "Djungelboken"..Jelena hade varit på kalas hos sin kompis för hon fyllde år och nu skulle de vara hos mig - på egen begäran och det tyckte jag med var jätteroligt!

Som en "tanke" så hade Jelena gjort (svarvat) en ljusstake till mig i träslöjden och det var ju passande till denna världsomfattande manifestation för vår jord och miljö och till stundande påskatiden..hon är så glad när hon får ge mig något hon gjort själv (fast "jag fick hjälp", sa hon så ärligt)...underbara barnbarn!

Inga kommentarer: