torsdag 29 mars 2012

Varbergaskogen...igen...



Idag tog det 45 minuter därute i skogen..som jag gillar så skarpt! Någon har påbörjat en koja, naturen har fäst sina egna smycken på trädstammar och jag plockade videkvistar från nerfallna grenar...och jag gick så tyst tydligen för jag höll på att trampa på en brun fågel..storlek som en duva som låg mellan några stammar och sov förmodligen för den flaxade plötsligt upp så hjärtat fick en muskel extra tror jag..oj vad jag skvatt till. Visserligen gick jag bland mossa men ack så farligt om jag varit ett vilt djur som vill käka fåglar...men nu var det bara jag...vegetarianen...

Först mötte jag en ung tjej med en labradorhanne och vi pratade en liten stund och senare på stigen mötte jag en ensam man och fick övervinna min fobi om överfall mm som jag numera oroar mig för när jag går ensam..sånt har hänt och sådant händer..minns när en karl hoppade ut från de höga ormbunkarna för flera år sedan och tog ett nacktag på mig men fick tvärsläppa då Rex ingrep med att visa både tänder och skällde upprört..karln släppte sitt tag fortare än kvickt och försvann lika fort in i växtligheten...så nu tog jag ett djupt andetag och klev förbi den här karlen och inget hände...så kan det va! Han kanske blev rädd för mig..hihi...fågeln blev det i alla fall!

Inga kommentarer: