måndag 2 april 2012

Självaste våren stod för aprilskämtet!

Var hemma hos familjen John igår för vi skulle fira honom då han hade fyllt år den 27 mars men på grund av sjukdom i familjen inget firande blev av då. Som vanligt dök vänner upp och en av dem är Anette Eriksson från Karlskoga och hon följde med mig på min dagliga promenad som denna dagen den 1 april skulle tas i Mariebergsområdet - den sk "Grisrundan" då uppfödning av grisar skett på en bondgård man passerar om man går hela rundan. Jag tog med mig Rambo och vi knatade på Anette o jag o Rambo men usch vad kallt det var. Blåste iskallt runt öronen och efter ett tag så vände vi på grund av kylan. Jag stannade upp och Anette tog en mobilbild på mig där jag står och ojar mig över den iskalla vinden och sekunderna senare blir vi helt överrumplade av blåst och snö likt en storm och vi skyndar oss hem till John och värmen. Kände att själva våren lurade oss denna dag och släppte in vintern igen för fasen vilket bedrövligt väder det blev! Ser nästan "halvdöd" ut på bilden..men det bjuder jag er på! Det var snällt av Anette att följa mig på promenaden trots att hon själv precis gått en lång runda med sin vovve Elton...

Inga kommentarer: