fredag 12 augusti 2011

En bra bok och blomkålsgratäng..inte så dumt!

Idag var det kyligt i luften och kändes som en höstdag. Idag var det en fin dag för att läsa en bok.

Min kära svägerska Ingrid i Deje gav mig boken "Den vita massajens dotter" nu när vi var på besök hos dem. Jag har ju redan den 23 april 2010 (här i min blogg) berättat om den förra boken Ingrid skickade till mig "Den vita massajen" som jag då sträckläste. Dags för den prestationen igen tydligen för boken fångar mitt intresse och
jag har svårt att slita mig ifrån den - så till den milda grad att jag nästan glömde att jag hade en blomkålsgratäng i ugnen men jag hann rädda den i sista stund..tack o lov!

Fick också låna filmen som jag såg häromkvällen och naturligtvis var boken mer "detaljrik" i sitt berättande...men filmen är okey även om lite äckliga slaktscener hade varit önskvärt att slippa...som den djurvän man är...

Nu återstår ännu en bok och det är "Resan tillbaka till den vita massajen" - som hon gör 14 år efter att hon flydde med sin lilla dotter från Kenya och sin stora kärlek - massajen Lketinga...ser fram mot ännu en bra bok att läsa av Corinne Hofmann.

Inga kommentarer: