fredag 19 november 2010

Rex har tagit sitt koppel ifrån mig och gått...

Rex - älskad vovve - 11 juni 1999-19 november 2010

Min älskade, älskade vovve och kamrat har lämnat mig nu. Han blev ju allt sämre och jag tvingade mig att använda sunt förnuft och ringa veterinären så han inte skulle få lida mer. Det visade sig att hans lungor var väldigt ansträngda och att det har tagit sig metastaser dit och han hade ju i både ljumske och bröstet. Han somnade in så himla lugnt - tack och lov och han viftade på svansen in i det sista... "han har varit glad i 10 år" sade Louise till mig en gång och det var sannerligen en tröst då det var vid ungefär den tidpunkten jag blev hans matte. Rex var ju redan vuxen när jag fick honom och sen den dagen har han aldrig fått något slag eller behandlats illa - bara kärlek från en tacksam tant som fick bli hans matte.. Jag kommer att gråta floder men det är bara naturligt..som i sången "den jag älskar - älskar jag" och det gjorde jag med min underbara vovve Rex. Må han ha det bra nu...

Jag hade även med mig hans kattkompis Aeris för jag trodde hon hade en tumör på ryggen men det visade sig att hon förmodligen fått ett bett i ryggen...puh..som ska behandlas med antibiotika..så hon fick inte följa med sin käre kompis utan stanna hos matte en tid till. Jag vet att både hon och jag kommer att sakna Rex något förfärligt men så är det att gilla någon oavsett hur många ben de har...

Inga kommentarer: