lördag 6 november 2010

Alla helgons dag!




Tidigt idag ringde John och undrade om jag ville följa med en sväng utåt landet och sen skulle vi åka förbi kyrkogården och tända ljus på Majs grav och det ville jag gärna. Närkebygden var så vacker nedanför Kilsbergen och några rådjur tänkte passera vägen vi kom på så John fotade dem och vädret var fint och solen lyste och det var idag vi skulle minnas våra nära och kära som lämnat oss (fast det gör man ju året runt)..men just idag tänds ljus på gravar och de pyntas med blommor och vackra (och ibland enkla) gran- och tallrisdekorationer. Vi köpte två gravljus - ett till Maj och ett till Ola...och vi saknar dem...

Jag tycker själv jag tog en mycket vacker bild på John när han poserar med en jättefin häst och jag blev så kär i dessa pållar, som fanns i hagen att jag önskade att jag var stenrik och kunde köpa dem alla..uj, vad fina de är..

Så fotade jag en vacker trädkrona mot en klarblå himmel och den får väl symbolisera "alla-helgons-träd" som ett släktträd ungefär...tycker det passar - grenar som sträcker sig mot det oändliga.. och jag tänker på alla de mina som gått bort..mor och far och mostrar, morbröder, kusiner, syskon, vänner..och älskade djur..så många själar som nu är "mina helgon" i mitt hjärta. Åter inne i Örebro bjöd mig John på buffé på en pizzeria och det var så mysigt och fridfullt. Vilken fin dag denna alla helgons dag! Frid på er!

Inga kommentarer: