måndag 7 maj 2012

Morgonpromenad


Nog är det allt bra skönt att ta en tidig promenad och få igång muskler och leder. Idag plockade jag med mig några vitsippor och nu får de backa upp vårkänslorna så de inte kallnar med vädret. Det ska ju bli kallare spås det. Häromdagen klippte jag ner mina pelargoner så de ska bli kraftigare och inte så skraltiga som de blivit efter vintern - fast den ena har börjat blomma så fint så den tog jag det lite försiktigt med - en Mårbackapelargon.


På min tidiga promenad passerade jag ett rådjur - och Semlan som jag hade med mig gick med blicken helt koncentrerad på en fiskmås inte allt långt ifrån oss och såg inte det vackra rådjuret ca 30 m bort. Nästa promenad ska kameran med.
Och rådjuret stod kvar!! Men kameran hade jag inte med och vi passerade precis detta rådjur - nu på  närmre håll! Men skam den som ger sig....hem med Semlan och ut igen med kameran och så fick jag mina bilder och ännu mer motion..en bra morgon!
                                                                                                                                                                  

 .

Inga kommentarer: