söndag 27 maj 2012

Mors Dag - firades igår!




Igår hände det massor! Jelena som var hos mig plockade maskrosor och smörblommor och dekorerade så vackert och mitt i hela det gula havet så placerade hon en viol som hon hittade under bordet (i det höga gräset) men då hade jag redan gått in med kameran så där får ni gissa er till hur vackert det var! Sen kom Björn och Anette och då fick jag en vacker blombukett och en "dra-maten", som var så vacker i rosenmönster. Efter fikat med glass mm så gick Björn ut och klippte min gräsmatta så den blev fin så! När de sedan hade åkt så ringde det på dörren och där stod barnbarnen Lina och Malin för att hämta mig hem till familjen John och där bjöds jag på den allra godaste morotskaka som Marie lagat till...och kvällen gick in på natt och slutade med att Loreen vann Eurovisionsfestivalen...vilken fantastisk avslutning! Sov som en stock sen när jag väl kommit hem!
Och på Mors Dag glömde vi inte bort "gammelfarmor" utan hon fick uppvaktning av båda hennes barnbarnsbarn Lina och Malin och så mig. Maj blir aldrig glömd...(vid gravstenen finns en ängel för henne och en för hennes son Ola, som avled i alldeles för ung ålder i Oslo på grund av sjukdom)...

Inga kommentarer: