onsdag 30 maj 2012

Till Stig Dahlgrens minne...

Igår - den 29 maj 2012 - somnade Stig Dahlgren in efter en tids sjukdom och personligen tycker jag mig ha lärt känna honom genom att jag hjälpte hans dotter (min svägerska) Ingrid med att skriva ut på datorn den bok hon skrivit om Göteborgsudden - en underbar plats nedanför f.d. ammunitionsfabriken Zakrisdal i Karlstad. Där hade Stig Dahlgren sommarstuga mm och som han röjde och kämpade och murade för att göra det så fint för sina barn och barnbarn, vänner och anhöriga. Jag fick glädjen att uppleva Göteborgsudden som ni kan läsa om härnedan och då fotade jag Skogsstjärnan som är Värmlands landskapsblomma vilken jag la in i tidigare inlägg! Nu lägger jag åter in den för jag tycker den passar honom och till hans minne och för den han var...

Inga kommentarer: