tisdag 6 mars 2012

Inte helt ensam...


På min tidiga morgonpromenad längst bort i Varberga gick jag inte helt ensam för plötsligt passerade jag en kråka som satt på en lyktstolpe och kraxade åt mig...spontan som jag är sa jag "godmorgon på dig själv du" och döm om min förvåning när kråkan tyst flög snett ovanför mig och följde mig tillbaka nästan till min baksida men där stannade den och jag fick upp kameran och knäppte några bilder på den sociala kråkan och kände mig plötsligt på strålande humör...

5 kommentarer:

Anita Lundwall sa...

Uppe med tuppen ser jag och kameran i högsta hugg.
Du och sonen är riktiga papparzzi hah Hoppas allt är bra annars.

Ha en bra dag kram Anita på Gården

ANN-VIOL JOHANSSON sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ANN-VIOL JOHANSSON sa...

Ja du Anita - fåglarna går inte säkra någon tid på dygnet! De är ju så fina! Såg att du lagt ut Johns fågelbilder på din blogg och jag avundas er verkligen alla dessa vackra små pippin som håller till runt ert hem. Här får vi ju inte mata alls längre när husen såldes. Med Öbo var det annorlunda så jag får gå omkring i skogen för att beskåda de bevingade vännerna. Att höra dem sjunga är underbart för själen..men det gillar ju du med har jag förstått. Ha en fin dag själv och kram tillbaka! Ann-Viol

Anita Lundwall sa...

Va får du inte mata fåglarna vad är det för hyresvärd...
Otroligt eller hur äger han luften de flyger i eller Kan du inte ta ett träd straxt utanför Öbos hus vet inte riktigt var du bor men efte gångbanorna finns det ju träd Dom äger han väl inte konstig prick eller hur.
Ja Johns foton av våra ffåglar är underbart vackra han kan han grabben.
Hoppas du får en solig och fin dag skall sätta mig på fartubron med en deckare i öronen inlindag i filt om det behövs kram på di vännen Anita på Gården

ANN-VIOL JOHANSSON sa...

Låter härligt! Kallt idag så linda in dig i filten ordentligt!! Fick skrapa is på bilrutorna idag när jag tog en sväng till affären.. Ha det gott själv därute på gården! Kram!