söndag 15 januari 2012

"Skogsgubben"...

(Denna mosskäggiga figur hittade Malin på vår skogspromenad och enligt vår fantasi så såg den ut som en gammal skäggig gubbe och så fick den följa med hem)



Ytterligare en härlig promenad i Varbergaskogen. Mitt kära barnbarn Malin kom till mig igår och stannade tills idag (ikväll) och vi städade köket på fm och hon fortsatte med hallen och när det var gjort åt vi för då var klockan halv tolv och då är det lunch. Sedan bestämde vi oss för en promenad i skogen vilket är bra för mig och eventuella proppar (har ytliga sådana tror jag - på benen) så jag behöver motionera mina vader än mer. Sagt och gjort vi har verkligen klivit över stockar då en stig vi tog hade flera nedfallna träd så idag kan man snacka om "hindersbana". Malin fick hålla i farmor sin ibland när det blev för svårt att hålla balansen. Men över kom vi och Malin hittade en "turgubbe/skogsgubbe" med skägg av mossa..och den tog vi med oss hem. Man har inte roligare än man gör sig och en rolig dag blev det. Efter hemkomsten så satte jag mig i soffan för att vila och tre av mina älskade katter passade på att mysa tillsammans med mig. Det blev en synnerligen trevlig dag och helg!

Inga kommentarer: