måndag 31 oktober 2011

Varbergaskogen - ett naturreservat!


Torsdag förra veckan hade jag hand om Johns hund och tog en promenad så som jag brukade göra med min hund Rex när han levde. Precis när jag och Rambo kommer in i skogen ett 10-tal meter så möts vi av denna syn som bilden visar - en förskräcklig syn som gör mig heligt förbannad rent ut sagt!! Varför slänger man sopor där och inte i sopcontainrarna?? Vilken respektlöshet! Vilken slapphet! Usch vad sur och irriterad jag blir på att vår fina skog vandaliseras så här och som kan skada djuren i skogen för att inte glömma de lekande barnen...fy attan säger jag!
(Vad roligt..jag mailade kommunen som direkt svarade att de skulle skicka dit folk som städade upp!)...och idag den 10/11 fick jag meddelande att så har det blivit gjort! Visst blir man glad av fungerande kommunikation! Varbergaskogen är en oas för oss alla att njuta av och inte förskräckas över...

Inga kommentarer: