onsdag 12 oktober 2011

Ärligt talat Juholt!

Nu kan jag inte tiga längre utan måste få uttrycka min harm över alla dessa "små" oegentligheter som sker bland en hel del politiker..nu Juholt! En person som kandiderar till statsministerposten borde väl rimligen kunna reglerna för "bostadsbidrag". Vi fattiga medborgare som synas under lupp på grund av de lagar och förordningar som landet har ska väl inte vara de enda som ska följa lagar och regler? Politikerna är inget undantag utan ska följa lagar de med och inte försöka sko sig på medborgarnas "välvilja" och gör som många S-partimedlemmar nu - försöker blunda och släta över.

Det spelar ingen roll vad förundersökningen leder till för Håkan Juholt har fyllt i en blankett med hela hyressumman, som han söker bidrag för - trots att han delar bostad med sin sambo. Jag kallar det osmakligt och "bluff o båg" och kan inte få in i min skalle hur en person som vill leda landet och värna om medborgarnas väl och ve - istället för sin egen "välfärd" som just nu tycks vara allenarådande! Nej Juholt bör avgå med omedelbar verkan - oavsett åklagarbeslut framöver. Trovärdigheten för Juholt har minimerats till noll enligt mina moralvärderingar!

Jag är innerligt trött på alla dessa socialdemokrater som verkar sakna vanlig hederlig moral och tycker att de är "för mer" än andra och kan grabba åt sig stora bitar av "kakan" medan andra får betala den! Det är inte första gången socialdemokrater är i blåsväder!

Det är inte synd om Juholt! Tycker man det så accepterar man att politiker roffar åt sig av skattemedel, som kunde ha kommit väl till pass för ex vården!

För 160.000 kr hade jag kunna bli fri från kronofogdemyndigheten där jag varit sedan 1987 på grund av bland annat politikers inblandning i min skilsmässa från exmaken och då var socialdemokrater de flesta av dem, som på grund av deras försåtliga agerande mot mig och mina barn - försatte mig i en "skuldfälla" jag till dags dato inte lyckats ta mig ur! Före det hade jag inte en betalningsanmärkning ens! Gissa om jag känner vanmakt och blir mäkta irriterad över när jag hör om sådant här agerande som Juholt utsatt oss skattebetalare för!

Tillägg den 31 december 2011:
JAG KUNDE HA FÅTT VARIT "FRI" ISTÄLLET FÖR BUNDEN TILL KRONOFOGDEMYNDIGHETEN OCH ATT LEVA PÅ INFÖRSEL AV MIN LILLA PENSION KANSKE RESTEN AV MITT LIV! Hade jag fått ha hand om min egen ekonomi så hade jag varit skuldfri för längesen. Kronfogdemyndigheten är i mina ögon det största och mest inkomstbringande (förmodar jag) "ockerbolag" som staten har. Har man en gång hamnat där som jag 1987 så blir - åtminstone jag inte fri under min levnad. Krfmn har ju ett "betalningssystem" som låser ekonomin för den enskilde och sedan pytsar Krfmn ut lite här och där av de pengar de har gjort via införsel. Ingen av den man är skuldsatt hos får tillräckligt med pengar så skulden försvinner utan bara några kronor och ju längre tid ju mer ränta kostar det den skuldsatte. Själv försöker jag "damma bort" skulden direkt för jag hatar skulder och trots Krfmns införsel så tar jag av mina matpengar och gör avbetalningar för att hoppet om att bli skuldfri är hos mig så starkt att jag inte kan annat än att kämpa för att bli fri. Alla viten och rättegångskostnader är betalda men när Krfmn 1987 började med införsel så kunde jag ju inte betala de lån jag tagit för att bekosta dels processen (kopior, frimärken, kuvert, papper mm) och dels fritidskostnader för mina barn (cyklar, kläder osv). Mina ombud gjorde nästan ingenting utan ville bara ha betalt i arvoden..tills jag bytte ombud utanför det här länet till en Stockholmsadvokat Bengt Sjönander - han gjorde sitt jobb! Alltså TV-licenser mm kunde jag ju inte betala och en dag var dessa uppe i 21.000 kr och jag var totalt maktlös och i händerna på staten, som krossade mig och mina barn så än idag 2011 och så här på årets sista dagar har jag precis fått delgivning från Krfmn angående "bredband" som barnen ville så gärna ha men jag fick ge upp då jag inte kunde betala dem heller. Så 2012 fortsätter som alla andra år hos Kronofogden. Livet drabbar vissa hårt när illvilliga personer får fria händer att driva sina lögner och sina förtal ohejdat i ett drev utan dess like!

Inga kommentarer: