måndag 17 oktober 2011

"Anknäbbar" av tuppkammar...

Sedan jordens begynnelse har vi kvinnor klarat oss utan "filler" i läpparna och karlarna har gillat oss ändå! Vad har hänt med "kvinnligheten"? Nu sprutas det in läppfyllnad som kommer från tuppkammarna och så hör man om alla dessa stackars tuppar som slaktas enbart för sin kams skull och jag undrar vad tjejer tänker med nu för tiden när denna fixering med stora, onaturligt fyllda läppar ska anses vackert?? Unga tjejer pumpar in pengar i kosmetikaindustrin och gör dess pampar ännu rikare allt medan de står och glor på sina "anknäbbar" i spegeln och allt medan tuppar föds upp och slaktas på löpande band.

Hörde att en fyllning kostar cirka 2000 kr och jag fattar inte denna fixering vid sitt utseende som skett på senare år där främst tjejer klämmer in plastbollar i brösten och skinkorna och hyaluronsyra (ämne i tuppkammen) i läpparna och vad allt kosmetikaindustrin lurar i dem så deras kroppar blir onaturliga och kanske med tiden skadar dem genom cancer el dyl. Än vet vi inte hur kroppen påverkas av alla dessa ingrepp, som för mig är helt oförklarligt då jag inte fattar hur en tjej eller en kvinna kan bli så förslavade att de tar till "alla medel" för att behaga...vem? Kanske inte undra på att det skapas numera plastdockor i "naturlig storlek" som männen kan förlusta sig på...hmm "underbara uppblåsbara Barbara" som Robban sjöng - blir väl snart en verklighet för alla de män som numera uppmuntrar till flickors onaturliga ingrepp på sin kropp - så de till slut kanske blir helt overkliga! Vart ska detta sluta?


Tänk vad mycket pengar dessa komplexfyllda kvinnor kunde skänka till de som verkligen behöver läkarnas hjälp för att kunna återställa sin skadade kropp så som brännskador och medfödda svåra defekter så som gomspalt mm. Över hela vår jord finns det människor som skriker efter hjälp för döva öron - för de som har råd (många av dem tycks det) står framför spegeln och kollar på sina nyfyllda läppar med tuppkamsämne som kommer från slaktade tuppar, vars enda liv är till för att behaga en tjej eller en kvinna, som jag anser blivit hjärntvättad av kosmetikaindustrin! Så ser jag på det. Som en ung tjej sa på radion "jag vill inget höra för då får jag ångest"...nä blunda och smacka med anknäbben bara..det är livet...

Uj vad hemska värderingar när man tror att det vackra hos en människa sitter i plastbröst och tuppkamsfyllda läppar...och en del kallar sig djurvän! Vad kommer härnäst som kosmetikaindustrin lurar i kvinnorna - både kroppsligt och i hjärncellerna?

Nej tacka vet jag en stolt tupp, som får vandra fritt med sina hönor ute på ladugårdsbacken!

Inga kommentarer: