måndag 6 juni 2011

Sveriges nationaldag

Sitter här och funderar över Sveriges nationaldag och om jag ska fira den men känner bara djup sorg i själen över att mitt eget lands medborgare medverkade till att förstöra mitt liv så grundligt att jag nog aldrig kommer att repa mig igen.

Nej, jag kommer inte att fira för det vore att både acceptera och uppmuntra till att lögner och förtal, mobbning och lobbying får näring att till och med blomstra i våra rättsärenden och slå ut våra lagar som ska skydda medborgarna och inte krossa dem!

Vad hjälper det att ha en demokrati när lagarna slås ut av lobbyister, politiker och smutskastare som inte visar respekt för vare sig en ensamstående mor eller hennes barn eller sanningen?

Att som vissa människor njuta av att mobba och trakassera oskyldiga är för mig helt ofattbart och jag kan inte fatta att människor har dessa egenskaper... vilka tragiska varelser som inte kan leva sina egna liv och känna kärlek och omtanke om ens barn i samhället!

Inga kommentarer: