onsdag 29 juni 2011

Jag slapp "krigsdansen" i värmen...puh!







Jag och mina två kattjejer sitter ute på baksidan idag och njuter av det underbara vädret...fast när jag kommer in sen och sitter och sms:ar med sonhustru Marie och skojar om att jag är rädd om spindlar för de käkar fästingar osv så får jag se vid mitt vänstra öga (sitter framlutad mot datorn) ett par spretiga ben som sträcker sig mot en bok som ligger precis vid mitt huvud..jag stelnar naturligtvis till och spindeln - för det är det - kryper över till boken och jag får snabbt tag i en burk och fångar in den..och slänger ut både spindel och burk för att vara på den säkra sidan att den kommer ut. Jag har en skräck för spindlar men kan aldrig göra dem illa..om det nu är en tröst...för nu tycker jag det kryper över hela ryggen på mig... Jag har ju varit och fotat i buskarna bland blommor och blader så inte är det konstigt att en spindel hittat mitt huvud och liftat med in...bläää! Hade jag däremot sett spindeln på mitt huvud om jag tittat i spegeln så hade jag förmodligen omvandlats till en väderkvarn...ja rena "krigsdansen" i mina försök att få bort den!

Inga kommentarer: