lördag 25 juni 2011

Behöver er hjälp! Vad är det för blomma??

Trodde detta var en sorts Rudbeckia-art och har för mig att när jag sökte på denna blomma "land och rike runt" på internet så fann jag ett svar men nu har det gått ett år och jag har glömt vad den hette och nu verkar det totalt omöjligt att finna igen den hur mycket jag än googlar på färger och utseende och "ser ut som en prästkrage med cerisefärgade blad och gul mitt" så ser den ju ut. Väldigt vacker! Tyvärr är det ingen bra skärpa i bilden men nog ser ni hur den ser ut...så finns det någon kunnig därute så tackar jag innerligt för ett svar!
(jo jag fann en bild med texten "jag vet inte vad den heter men visst är den vacker?" och blomman såg ut i stil med denna..)

Har googlat på perenner och nu själv funnit svaret tror jag..blomman är förmodligen en ASTER DUMOSUS "STARLIGHT". Vet ni någon annan blomma som stämmer in bättre så hoppas jag ni hör av er!

Inga kommentarer: