tisdag 7 juni 2011

Fågelliv på västkusten...

SKRATTMÅS
STRANDSKATA
FISKMÅS
GRÅTRUT (ovan och nedan)
Familjen John har varit en sväng till västkusten och Liseberg mm och så fick jag några bilder av fågellivet. Minns när jag var en 10-11 år och var på kollo på Tjörn...saltvatten, långgrunt och snäckor mm. Hela tiden vackert väder tydligen för jag minns inget dåligt väder.. Nu sitter jag här framför datorn och lyssnar till åskan och längtar efter regn - regn som rensar luften och regn som släcker törsten hos mina blommor och min gräsmatta...

Så nu sitter jag här med bilderna och tänker lägga ut några vackra fågelbilder som John har fotat. När det är klart ska jag stänga ner och sätta mig vid fönstret och titta på vädrets skådespel utanför..åska, regn och blåst...för nu har det satt fart och är ett väldigt mullrande härutanför..

Inga kommentarer: