onsdag 28 september 2011

Tujorna på gång...


Västerstadens tujor planteras nu för fullt och ska ersätta både min syrenhäck och staket är det meningen..hoppas nu att de ger det insynsskydd samt trygghet mot både "kamphundar" och "bärsärkagångare" - som mitt fina, rostfria staket gjorde..
..(minns när en kille fastnade i mitt staket när han gick och slog sönder rutorna utefter huslängan där jag bor - men när han kom till mig så fastnade han i mitt staket och flydde sedan till skogs där polisen tog honom. Glad blev jag över att det "bara" var några stolpar som bröts av - vilket jag köpte nya och Björn bankade ner i jorden och fäste staketet igen på plats. Just denna natt när detta hände hade jag mina barnbarn Jelena och Malin som sov över hos mig..vågar inte tänka på hur rädda de skulle ha blivit om det kom en galning och slog in rutorna eller till och med tog sig in och misshandlade oss, som han gjorde hos grannen..ve och fasa.. jag måste faktiskt återigen säga att jag är både chockad och ledsen över att Västerstaden tog mina staket och min vackra syrenhäck..Tack vare mitt stabila staket klarade vi oss från denna skräckupplevelse. Vore fint om Västerstaden satt upp nya staket...och en grind!

Inga kommentarer: