fredag 23 september 2011

Bett av katt...gav svår infektion. Sedan chock och sorg!

I tisdags skulle jag ombesörja att sonens katt kom till veterinär för undersökning då hon inte varit så pigg några dagar. Sagt o gjort. Forslade katten till veterinär och där fick jag besked att hon skulle vätskas upp samt få en spruta med näring. Jag höll i katten som blev galen när veterinären stack in sprutan i nacken och hon bet och rev mig ända in till benet och det gjorde fruktansvärt ont. Men jag höll ut och katten är nu pigg som en mört medan jag har fått infektion och går på antibiotika samt jag har också fått en stelkrampsspruta...
Vis av denna erfarenhet så kan jag varmt rekommendera rejäla handskar vid behandling av katt och vid eventuellt bett - åk till läkare och få vård. Gör inte som jag och vänta ett dygn extra i tron att det går över...det gör det inte! Katter har bakterier i munnen som människor inte tål varav en allvarlig infektion kan uppstå. Läkaren sa att bett i senor är allvarligt då de oftast får operera då för att "rensa upp"...något att tänka på... Fortfarande fast det nu är fredag kommer det var ur såret men förhoppningsvis tar antibiotikan kål på det. (Jag har fuktiga omslag av Alsolsprit som ska dra ur varet)

MÅNDAG - snart en vecka efter besöket hos veterinär Torleif Lind - mina djurs trygghet - hos den bäste av veterinärer vilket jag också sa till honom när jag gick därifrån med Sigrid - så avled denna underbara veterinär och medmänniska..jag är sååå glad att jag hann säga "du är bäst"...

Inga kommentarer: