onsdag 27 april 2011

Fåglarnas eget "Varbergabad"..

Så fort snön smälte och det blev varmare i luften hällde jag vatten i fågelbaden (ett stort krukfat i plast med lite stenar i samt ett egenhändigt gjutet fågelbad) som var populära förra sommaren blev strax populärt detta år också..och en fröjd för mig att beskåda...så fort jag tittar ut så är det fullt med aktiviteter därute...efter badet kommer fjäderputsning och torkning.. Tre småfilmer blev det med "darrig hand". Två visar jag här för den tredje tar för lång tid att ladda hem. Var tvungen att stå gömd bakom en gardin och sträcka ut en hand bara med kameran för att inte skrämma de små liven..men kul ändå att visa. Nu har John förminskat filmen åt mig så nu har jag lagt in även fjäderputsningen men ber om ursäkt för min "darrande utsträckta arm" lite jobbigt att filma så...

Inga kommentarer: