måndag 11 april 2011

Bofink? Nej en rödhake!

Nu har jag sett en gråsiska (brunsiska) på min uteplats två gånger men missat att fota den. Idag satte jag mig därute och inväntade eventuell siska men så ser jag att det rör sig framför staketet i skuggan och tror mig se i syne för nu är fågeln orange och klickar på kameran och blinkar med ögonen i hopp om att få bättre skärpa i mina skraltiga linser..skulle behöva glasögon...och då flyger den lilla fågeln iväg.

Kollar på datorn och får se en rödhake som studerar mig...och jag blir så himla lycklig för det verkar som om fåglarna numera börjar återvända - åtminstone till min uteplats..känns både hoppfullt och "vårigt". Hur en gråsparv med vårkänslor låter har jag också lyckats fånga idag i min lilla digitalkamera..ljuv musik för mig som älskar fågelsång och naturen...

Inga kommentarer: