torsdag 7 april 2011

Förändringens vindar har börjat blåsa..hårt...




Har fått låna bilen av John då jag har ont i mina höfter och ganska svårt att gå just nu. Så ska jag parkera bilen och får se att det i stort sett är tomt på parkeringsplatsen..bara Öbos förhyrda p-platser verkar upptagna. Nya skyltar uppsatta om "Förhyrda platser"..??..va??. Inget meddelande har jag fått vare sig i brevlådan eller i trapphuset. Men vart ska jag ställa bilen?? Ser en annan skylt där det står att man kan sms:a avgift till någon..

En karl med ett barn står där och försöker och försöker smsa men han får ingen kontakt. Kollar Västerstadens hemsida och ser inget om parkering..suck..vart ska bilen stå när jag inte har några pengar på mitt kontantkort och inte heller funkar det ju.

Ringer flera samtal och mailar och får reda på att om jag ställer mig inne på de "förhyrda" p-platserna så får jag böter och med mycken möda och stort besvär så hittar jag en liten text om parkering att bilar forslas bort om de inte har betalat platsen. Med mina onda höfter tvingas jag nu gå en bra bit bort till sopstationen där man får stå 24 timmar - sen blir det dyrt!!

Vad händer i vårt land? Allt ska visst kosta och vi har ingen frihet längre utan får gå (åka) in i de fållor samhället (marknaden, bolagen osv) som väldresserade får. Känns riktigt deppigt ju och hur länge ska existensminimumlevande medborgare kunna hänga med utan att behöva gå ut i skogen och lägga sig i en koja av ris och mossa?

(Jo jag har tingat en plats och vet inte vad jag ska dra in på mer än mat och det äter jag i stort sett - urdåligt - redan..potatis, bröd, makaroner, ris =billigt - trots att jag är lakto-ovo-vegetarian och skulle äta grönsaker men det är en lyx nu för tiden)...suck...olika falla ödets lotter... och bostadshyran som nyss har höjts...

Inga kommentarer: