onsdag 16 februari 2011

Läkarbesök idag...

Äntligen tog jag mig i kragen och hörde av mig till vårdcentralen och fick komma nästan på direkten! Kände på morgonen att jag orkar inte ha det så här ont varje dag och natt över tre veckor nu så jag mailade till vårdcentralen om mina problem.

Läkaren ordinerade Ipren 400mg+Alvedon 1gram (hahaha precis samma dos som min son John sagt att jag ska ta). Dosen ska tas tre till fyra gånger dagligen i 10 dagar och imorgon blir det röntgen. "Inflammation i höften" fick jag veta och eventuellt artros i höften vilket röntgen ska avslöja. Så skulle jag kontakta sjukgymnast men det har jag inget utrymme för i min ekonomi så det får jag nog vänta med och försöka mig på övningar själv... (jag saknar min vovve Rex som tvingade ut matte varje dag på promenader...).

Nu kan jag tipsa alla att man inte ska gå och dra med sin värk utan kontakta vården för snabbare diagnos och behandling...attans att gå och ha ont vecka efter vecka...får hoppas jag läker nu då.

Inga kommentarer: