söndag 13 februari 2011

Burk-nostalgi...





Satt och surfade runt på nätet och hittade bloggar och hemsidor om gamla burkar och då jag också har några favoriter så började jag stapla upp dem för fotografering och kom då att tänka på mors gamla "pimpade" kaffeburk från säkert 70-talet, som jag fått att ha spikar och skruvar i för längesen. Kaffeburken blev av med "kostymen" och fram kom den allra vackraste klarröda färg och mitt barnbarn Jelena (som är hos mig i helgen) utbrast "ååååh guldfärg" när "guldcirkeln" uppenbarade sig. Nu står den och stilar på bilden bland de andra burkarna för att snart åka in i skåpen igen...

Märkligt att det är så roligt med gamla burkar. Visar ett litet urval av mina favoriter
(har fler) som jag fortfarande använder. Den gamla gröna kakburken har jag torrfoder i till katt (ärvde den efter min morbror Henry). Vackra motiv på burkarna..

Inga kommentarer: