torsdag 2 december 2010

Tänk på era medmänniskor i kylan!

Här i Örebro vädjar Ria-Dorkas att vi ska skänka varma skor och kläder till behövande för nu fryser de rejält..ute i Europa har folk frusit ihjäl och det känns så beklämmande när det finns resurser i många garderober, vindar och hem som skulle kunna värma de frusna och hemlösa! Ni som bor i Örebro med omnejd - hör upp - skänk varma kläder (jackor o skor) och mycket viktigt - bryggkaffe och fikabröd till både Ria-Dorkas Storgatan 29 A i Örebro och till LP-stiftelsen på Vasastrand, Örebro (de har bättre förvaringsmöjligheter fick jag höra i telefonen när jag ringde R-Ds "Per" och pratade med honom nyss. Han tackade och bugade till alla som ville hjälpa.
"Sträck ut en hand" sjunger Thomas di Leva och jag håller med...


Nu har jag slängt ut ett nödrop via "djungeltelegrafen" som jag hoppas hörsammas av någon därute i periferin. Vi måste bry oss om våra medmänniskor om vi ska få en trevligare värld att befinna oss i, som känns lite varmare och tryggare för oss alla - även fattiga och hemlösa! Ni som älskar och kan baka kan ju skänka fikabröd eller fråga i affärerna om de kan tänka sig att ge bort överblivet bröd som annars kasseras (finns många möjligheter och inte är det olagligt att fråga).

Inga kommentarer: