fredag 10 december 2010

Mycket ljus och mycket värme får du med dig...

"Ljus och värme" med Åge Alexandersen - var mors älsklingssång (finns på youtube) och då passar det bra att skänka de raderna till minnet av en älskad mor som idag skulle ha fyllt 90 år om hon fått leva - men ödet ville något annat och hon avled redan 2001 efter många år av sjukdom. Idag skänker jag i alla fall speciella tankar till en riktig arbetarkvinna som under många år - troget sitt arbete - jobbade med "utvecklinsstörda" barn, som man sa förr, vilket idag omnämns som förståndshandikappade och jag säger som min mor sa med mjuk röst och dialekt "de ä fölk som alle andre - dä ä väl inge mer mä dä" - hon älskade sitt arbete och att jobba med "sina barn". Jag saknar henne enormt mycket...

En blogg blir som en dagbok - väldigt personlig och det bjuder jag på!

Inga kommentarer: