torsdag 29 augusti 2013

Sommarminnen

Det var ett tag sedan sist jag var här på min blogg och det har ju hänt en hel del både ute i världen och runt mig men det hemska som sker ute i världen som krig och elände får vi matat in i oss via media och som upprör något så fruktansvärt att det är tur att man har sin lilla värld med sina nära och kära och djuren...

Det blir lite av varje här och förmodligen inte i kronologisk ordning men det bjuder jag på...

Jag och två av mina barnbarn har varit och åkt båt på sjön Visten i Värmland och jag har badat må ni tro och det var så härligt och fast jag inte varit och badat på många år så satt takterna i men lite ruskigt kändes det när det blev tvärdjupt. Båtturen var fantastisk på sjön Visten. Barnbarnet fiskade men mörten var för liten och slängdes i igen...

Så har jag varit hundvakt och gått promenader...och besökt kyrkogården för att plantera på en grav..

Besökt Mariebergsskogen i Karlstad med barnbarn - en rejält varm och solig sommarlördag...

Klippt gräsmattan och pysslat med uteplatsen...

Blivit medlem i Djurens rätt och blivit tigerfadder tillsammans med mina två kattjejer Tifa o Aeris i WWF,s "Katt hjälper katt" och det är ju som en droppe i havet men även de behövs för att det ska bli ett hav...och beträffande hav så har jag skrivit under på en protestlista om att inte oljebolagen ska få borra efter olja i Antarktis - vilket skrämmer mig med tanke på den enorma miljöförstöring som redan pågår och isbjörnarnas levnadsförhållanden armas ut tills de utrotas kan jag tänka...det måste bli ett stopp - vi har bara en jord!
















Så har jag fotat Open Art-konst i Örebro och lite annan konst tillsammans med barnbarn - tidigt fredag morgon den 16 augusti - samma dag som min bror fyller år och DÅ plötsligen uppenbarade sig "hans" grindar - som han via sitt jobb för över 20 år sedan svetsade ihop och inte vetat var de hamnade..ödet är väl ändå märkligt - på hans födelsedag fann jag dem...och det var sannerligen roligt!!






Detta är bara ett smakprov på allt vad denna sommar har gett av upplevelser.... nu har skolan börjat och min yngste son har fyllt 30 år...tiden bara flyger iväg och ett är säkert - man måste fylla det med något...

Inga kommentarer: