onsdag 22 februari 2012

BOKREAN BÖRJA IDAG!

Idag börjar bokrean - men jag behöver inte köpa någon bok för tillfället för jag fick en hel kasse böcker av min kära svägerska i Deje när jag nyligen var där. Kunde bara ta med mig 10 st denna gång så får jag ta med mig de övriga nästa gång vi träffas.

Passande nog fick jag ett härligt bokstöd av mitt barnbarn Jelena, som hon gjort i träslöjden och glad blev jag!

En bok jag dock skulle vilja läsa är den bok som heter "47 sekunder" av Arash Hejazi från Iran. Berättelsen om Neda berör mig djupt då hon blev skjuten under en demonstration och filmen som togs i den stunden kablades ut på youtube över hela världen och filmsnutten var på 47 sekunder och under dessa sekunder dog Neda..och det finns många med samma öde, som skjuts under demonstrationer där makthavarna kramphåller sig vid makten genom att slå ner folket genom att döda dem som vågar höja sin röst mot diktatur och maktfullkomlighet!

Inga kommentarer: