onsdag 13 juli 2011

Konst i Örebro

Sommar i Örebro 2011 och märkliga konstverk har dykt upp och det är bara roligt - till viss del. Jag ogillade skräpet vid "Befriaren" vid Järntorget men jag gillar denna kanin som tycks ha ramlat ner från himlen framför Nikolaikyrkan - mitt på Stortorget. Man blir ju bara glad över denna kanin i solens färger!

Skulle vilja att den fanns där för evigt för att påminna oss om att barn är ovärderliga och att vi inte ska glömma dem utan engagera oss i våra kommande generationer!

John var så snäll och fotade kaninen åt mig och jag lägger naturligtvis ut den med en gång. Några större "barn" har dock redan gjort som många små barn gör - rycker ögat av gosedjuret..men det var väl väntat och får förmodligen ingå i konstverket..återstår att se...

Inga kommentarer: