torsdag 22 april 2010

Kattpojken Totto och kattgubben Majk















Totto och en gammal kattgubbe vid namn Majk ombads jag ta hand om av ÖBO för många år sedan och Majk var redan gammal och nästan tandlös. Tyvärr var han öronmärkt men ej registrerad och jag hade kontakt med Länsstyrelsens veterinär i förhoppning om att kunna identifiera eventuell ägare men som sagt - han var ej registrerad.













Han var mager och tovig och hade öroninflammation och full av öronskabb men med veterinär och medicin så blev han kurerad. Dessvärre var han i slutet av sin levnad och levde inte så många år till men oj vad underbart go han var och bland de mysigaste katter jag haft. Låg alltid hoprullad vid min hals och ville sova där men mest älskade han att sova ihop med Totto - en katt som han hade med sig in i mitt hem. Totto var som en kattunge till honom och de verkade oskiljaktiga...

Inga kommentarer: